DOMOV HORIZONT
příspěvková organizace
Strážovská 1096, 697 01 Kyjov
Stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby
Stěžovatel:
– osoba, které je nebo byla poskytována sociální služba (uživatel)
– opatrovník nebo podpůrce osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba
– osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla sociální služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela
– osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována sociální služba
– člen domácnosti osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba, oprávněný k zastupování této osoby podle občanského zákoníku
– zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb
Stížnost může být podána:
osobně:
písemně
elektronicky
telefonicky
anonymně
Stížnost se podává poskytovateli sociálních služeb, proti kterému směřuje, a to ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
Osobně:
kterémukoliv pracovníkovi Domova Horizont
Písemně:
Domov Horizont, p. o
Strážovská 1096
697 01 Kyjov
Vhozením do jedné ze schránek na stížnosti, připomínky a podněty uživatelů Domova Horizont, které jsou umístěny ve vstupních prostorech Domovů A, B, D, dále na chodbě naproti keramické dílny v přízemí Domova C nebo vhození do schránky v průchodu u chráněného bydlení (schránka je označena „Chráněné bydlení“ a je na ní logo Domova Horizont).
Elektronicky, či telefonicky:
Ředitel Domova Horizont: 518 614 333
Vedoucí sociálního úseku: 518 614 899
Sociální pracovníci: 518 614 017
Vrchní sestra: 518 614 892
Vedoucí aktivizačních a terapeutických
činností: 518 614 891
Chráněné bydlení:
Anonymně:
vhozením do jedné ze schránek na stížnosti, připomínky a podněty uživatelů Domova Horizont.
Dále má Stěžovatel právo obrátit se osobně, písemně, elektronicky či telefonicky se svou stížností:
MIMO DOMOV HORIZONT
ZŘIZOVATELI Domova Horizont
adresa: Jihomoravský kraj
Žerotínovo nám. 3/5
601 81 Brno
kontaktní osoba:
JUDr. Libuše Holasová
e-mail: holasova.libuse@kr-jihomoravsky.cz
tel: 541 652 185
VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI LIDSKÝCH PRÁV – OMBUDSMAN
adresa: Údolní 39
602 00 Brno
e-mail: podatelna@ochrance.cz
tel: 542 542 888
OKRESNÍMU SOUD V HODONÍNĚ
adresa: Velkomoravská 4
695 01 Hodonín
e-mail: podatelna@osoud.hod.justice.cz
tel: 518 307 211
Složka stížností, připomínek a podnětů na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby je vedena na sociálním úseku Domova Horizont a slouží k evidenci všech obdržených stížností. Stížnosti písemně evidují sociální pracovníci. Odpovědnost za řádnou evidenci stížností má vedoucí sociálního úseku.
Stížnosti Stěžovatelů jsou vyřízeny do 30 dnů od doručení, nebo vyzvednutí stížnosti.
Tato lhůta může být v odůvodněných případech prodloužena o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty a důvodech jejího prodloužení je Stěžovatel informován.
Stěžovatel má možnost nahlížet do dokumentace, která je o stížnosti vedena, a pořizovat z ní kopie nebo výpisy.
S každou stížností a stanoviskem k ní je seznámen ředitel Domova Horizont, vedoucí Domova, kde Stěžovatel bydlí.
Po vyřešení stížnosti je Stěžovatel písemně seznámen s výsledkem řešení stížnosti.
Nesouhlasí-li Stěžovatel s vyřízením stížnosti, nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti. Více viz § 99b), zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
Kontakt:
MPSV ČR
Na Poříčním právu 1/376
128 01 Praha 2
Tel: 950 191 111
Anonymní stížnosti jsou evidovány, řešeny a výsledek je zaznamenán do složky stížností, připomínek a podnětů na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby.
Stanoviska k anonymním stížnostem, případně přijatá opatření k nim jsou zveřejněna – vyvěšena po dobu 5 pracovních dnů na veřejném místě v Domově Horizont (nástěnka ve vestibulu Domova „C“).
Domov Horizont má právo nezabývat se a neřešit stížnosti, které současně splňují všechny tři níže uvedené podmínky:
- Stížnost se zabývá stejným tématem jako jiná stížnost, která již byla po prošetření odmítnuta jako neopodstatněná a nezakládající se na pravdě.
- Tato stížnost je podána ve lhůtě do jednoho měsíce od předchozí stížnosti.
- Tuto stížnost podává stejná osoba, jako předchozí stížnost.